E-mail zodpovědné osoby
Heslo
Zapomněli jste heslo?;

11 triků, jak dostat do jídla více zeleniny

V kategorii: Pro děti » Zdravá strava » Vybírám potraviny

I když máte rádi zeleninu, může být pro vás někdy obtížné zařadit do jídelníčku doporučované 3 porce denně. Nemusíte být odkázáni pouze na saláty. Máme pro vás pár triků, jak zeleninu zakomponovat do „pořádného jídla".

1. Frittata

Ideální jídlo pro víkendovou snídani nebo rychlou večeři se základem z vajec. Je to jídlo typu „co dům dá“. Jednoduše našlehejte pár vajec, smíchejte se zeleninou, můžete přidat nastrouhaný sýr, bylinky, kapary, fajnšmekři zašlehají špetku prášku do pečiva. Pak už stačí jen zlehka promíchat na pánvi – ne úplně do ztuhnutí – a vložit do trouby. Omeleta krásně naběhne a až bude zvrchu zlatavá, jen ji nakrájejte.

2. Brokolice s vejci

Přidejte jemně nakrájenou brokolici do míchaných vajíček. Tahle zeleninová varianta má stejnou strukturu a působivější barvu :) Stejným způsobem můžete použít i uvařený květák.

3. Upečte to

Jste zvyklí snídat plněné pečivo? Vyměňte čokoládový croissant za taštičky plněné špenátem. Pokud se nechcete vzdát sladké snídaně, vyzkoušejte upéct muffiny s nastrouhanou cuketou a karotkou, které skvěle ladí s klasickými ořechy, rozinkami a skořicí.

4. Oranžové lívance

Do těsta na lívance nebo vafle přidejte pyré z dýně. Upečenou dýni rozmixujte dohladka a máte univerzální přísadu, kterou můžete oživit nejen lívance, ale třeba i bramborovou kaši :)

5. Rozmixujte to

Velkou porci vitaminů a energii získáte z čerstvého smoothie. Klasickému ovocnému výběru můžete dodat zelenou vzpruhu díky listům špenátu nebo kapusty. Zajímavým základem smoothie může být i avokádo, které je plné zdravých tuků, vitaminu E a B6.

6. Svěží těstoviny

Vaříte omáčku na těstoviny? Přidejte do základu extra porci zeleniny, hodí se třeba lilek, řapíkatý celer, mrkev, cuketa, které udělají výslednou omáčku chuťově i nutričně bohatší. A nakonec potěší víc než salát vedle talíře.

7. Bylinky hrají!

Pamatujte si, že čerstvé bylinky můžete počítat mezi listovou zeleninu. Přidávejte je všude. Chuťově dotáhnou rizoto, těstoviny i pizzu. Vyrobte si domácí pesto a lžičku přidejte do míchaných vajec nebo si s ním potřete topinku či sendvič.

8. Zapečte to!

Zapečené těstoviny se sýrem, šunkofleky nebo francouzské brambory jsou klasika, kterou milují děti i starci. Je to zkrátka celoživotní láska, kterou můžete jednoduše osvěžit novou chutí. Přidejte čerstvý špenát, rajčata, hrášek, brokolici nebo kukuřici.

9. Šťouchejte!

Bramborová kaše nebo šťouchané brambory jsou oblíbená příloha, která může být ještě lepší. Zkuste přidat k bramborám mrkev nebo celer, skvělé je namixovat napůl klasické brambory a batáty – sladké brambory.

10. Obložte to!

Pizza Margherita je klasika, ale na pizzu můžete přidat v podstatě cokoli a proměníte to v lahůdku! Špenát, papriky, cukety, rajčata, lilek... Možností je spoustu. A na závěr si pizzu, po vzoru Italů, posypte lístky rukoly. Chutná to báječně.

11. Podložte to

Každotýdenní nedělní kuře si zaslouží trochu osvěžení. Šoupněte ho do pekáče a kolem něj naskládejte na větší kusy nakrájenou mrkev, petržel, celer, cuketu, cibuli, čerstvý fenykl nebo čekankové puky. Zelenina změkne, opeče se a vy budete mít fantastickou přílohu.

Zdroj: http://fresh.iprima.cz/jak-na-to/11-triku-jak-dostat-do-jidla-vice-zeleniny