E-mail zodpovědné osoby
Heslo
Zapomněli jste heslo?;

Udělejte si Velikonoce o něco zdravěji!

V kategorii: Novinky pro rodiny

Jak si udělat Velikonoce o něco zdravěji vám poradí naše šikovná lektorka Barbora Charvátová. Nepřehlédněte také zajímavý a zdravý recept na mrkvové kytičky, který najdete v odkazu pod článkem.

Velikonoce jsou svátky, které se točí kolem jídla a u dětí jsou také hodně o koledování cukrovinek. Jak si s touto situací poradit, pokud chcete mít Velikonoce na zdravější vlně?

Zkuste najít alternativu cukrovinek, kterou budete malým koledníkům rozdávat. Vařenými vajíčky často pohrdnou, sušenými křížalami je také neuhostíte. Ještě jsme ale nepotkali dítě, které by nemilovalo sušenky. Upečte si domácí, ze špaldové mouky či ovesných vloček, s přidáním nějaké zeleniny (například mrkve nebo řepy), snižte množství cukru a vykrájejte sušenky do líbivých tvarů – od velikonočních zajíčků a kuřátek až po současné moderní pohádkové postavičky. Vykrajovátka všemožných podob a tvarů dnes v obchodě koupíte za méně peněz, než kolik stojí pytel „čokoládových“ vajíček a můžete je používat opakovaně. Při výrobě sušenek si navíc s dětmi užijete spoustu legrace. Z dalších tipů můžete vyzkoušet třeba ovocné nebo müsli tyčinky, oříšky, vysokoprocentní čokoládu či lyofilizované (sušené mrazem) ovoce.

Beránka oblečte do moderního kabátku a upečte ho z celozrnné mouky, můžete přidat i tvaroh či neproslazované rozinky. Stejným způsobem lze přistoupit i k pečení jidášů. Pořídit můžete i formu na malé buchtičky s různými tematickými tvary a upéct tak třeba malé motýlky či kytičky, které dětem dáte. Nebudou pak mít potřebu sníst celého beránka na posezení a zkonzumují tudíž mnohem méně. V domácích buchtách navíc můžete snadno regulovat množství cukru a můžete je osvěžit i něčím, co jim přidá na výživové hodnotě (například ovoce, zelenina, tvaroh, luštěniny apod.).

Namísto sladkých tradic zkuste zapátrat v paměti a oprášit jiná velikonoční jídla. Například pražmo nebo pučálka (tedy klíčené zrno a hrách), které vašemu tělu rozhodně velmi prospěje. A vzpomínáte si na šumajstr? To jsou zapečené fazole s krupkami, které jsou také velmi zdravé. Tělo vám určitě poděkuje i za dobrou nádivku s kopřivami či nějakými oblíbenými bylinkami.

A pokud se vám na Velikonoce přece jen nepodaří zdravou vlnu udržet, nezoufejte. Vše doženete navýšením pohybu, ke kterému budete mít s přibývajícím teplým počasím určitě více elánu. 

Recept na mrkvové kytičky najdete zde: 

https://www.zdrava5.cz/clanek/Mrkvov%C3%A9+kyti%C4%8Dky

 

Barbora Charvátová, lektorka Zdravé 5, autorka blogu Máma v kuchyni i stejnojmenné kuchařky